Iași, a doua iubire.

Nu am mai fost de mult în Iași. Am ajuns pe o vreme ca de vară, iar după 24 de ore, era o toamnă rece și ploioasă! Nu am reușit să vizitez foarte multe, dar Palatul Culturii a fost cu adevărat impresionant. Un alt lucru ce mi-a plăcut foarte mult a fost simplitatea acestui oraș. Nu mi-a părut la fel încărcat de clădiri precum alte orașe. Oamenii sunt simpli și foarte prietenoși. Iar accentul moldovenesc m-a cucerit de la prima vocală! 🙂

În acele 3 zile în care am stat aici, Iașiul a emanat un parfum aparte. Aici, m-am îndrăgostit pentru a doua oară.  M-am simțit din nou ca o puștoaică de 15 ani la prima dragoste. E ușor să te îndrăgostești aici. Este plin de liniște și de iubire. Veselia lui îmi apare la fiecare colț de stradă, iar frumusețea pietrelor se amestecă adesea cu noblețea sufletului uman. Aici timpul curge încet. Te lasă să te bucuri de viață.

Am făcut plimbări pe sub vârfuri de copaci, pe lângă turle de biserică, multe, în diverse forme și culori, unele lângă altele și m-am bucurat de fiecare secundă trăită în acest oraș în care pare să nu domnească grija zilei de mâine. Îmi pare un oraș perfect pentru singuratici. Poate de aceea aici au luat ființă cele mai frumoase poezii, povești și amintiri. Mihai Eminescu a creat unele din cele mai frumoase poezii de dragoste, aproape fiind de iubirea vieții lui Veronica Micle şi aici şi-a făcut cei mai mulţi şi mai statornici prieteni. Toate Poveștile și Amintirile din copilărie ale lui Ion Creangă au fost scrise în căsuța ieșeană botezată de scriitor bojdeucă. Puteți afla mai multe despre ei și despre perioada petrecută de aceștia în vechea capitală a Moldovei vizitând Muzeul Mihai Eminescu din Iași și Muzeul Ion Creangă (Bojdeuca) din Iași. Cu toate minunățiile lui, Iașiul pare făcut doar din piatră și suflet.

Călător și trecător, cum sunt întotdeauna, Iașiul rămâne pentru mine un popas tihnit, plin de liniște și de farmec în care nu voi ezita în a mă întoarce.

Lasă un răspuns

  • Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau
  •  Director Web Romania - LinkWeb.ro - Adauga si site-ul tau
  • Ro2.ro - Promovare si statistici web
  • PHANTOMs TOP
  • Anunturi Gratuite
  • Web-Links.ro
