Unde locuiește sufletul?

Suntem obișnuiți să credem că sufletul este undeva în partea stângă a pieptului, ascuns într-o cămăruță strâmtă a inimii. Ne vine la îndemână să credem că sufletul nostru este chiar inima ce ne bate în piept. Doar el este responsabil de tot ceea ce simțim, de caracterul pe care îl avem. 
Nu m-am întrebat niciodată unde locuiește cu adevărat sufletul. Sau ce semnifică. Sau cât cântărește. Dacă are sau nu are greutate. Sau cum este.
Cândva, cineva m-a întrebat dacă sufletul și inima sunt două lucruri diferite sau nu. Da, cred că sunt două lucruri diferite. Nu cred că, anatomic vorbind, există suflet. Cred că sufletul este reprezentat de conștiință, moralitate și personalitate. Însă, pentru tot ceea ce simțim este vinovat creierul. Nici nu știu exact dacă pot să afirm că există cu adevărat suflet sau este doar modul nostru de a gândi și de a ne dezvolta ca persoane.
Dacă ar fi să zic că nu există suflet, aș da vina pe creier. Pe impulsuri nervoase. Pentru toate deciziile luate, pentru tot ceea ce simțim, el ar fi de vină. El face diferența între oameni.
Dacă ar fi să zic că există suflet, aș vrea să știu cum este. Cum arată, unde dispare după ce viața se sfârșește… Dacă dispare undeva sau moare odată cu noi. Sufletul meu cred că este verde, foarte moale și cu mici semne de uzură. ”Verde” deoarece sunt o persoană foarte naivă și copilăroasă. Îmi place să am încredere în oameni. Deși toți ajung să mă dezamăgească într-un final. Am spus ”moale” deoarece poate fi ușor rănit. Îl poți face să simtă tot ce vrei. Depinde cum îi vorbești. Semnele de uzură sunt acumulate de-a lungul celor 24 de ani ai mei. Sunt de părere că atunci când firul vieții mele va ajunge la final, îmi voi lua sufletul cu mine. Țin prea mult la el pentru a-l lăsa aici.
Nu știu unde locuiește sufletul meu. Mi-ar plăcea să știu că e în fiecare lucru ce îmi place, în fiecare persoană sau vietate pe care o iubesc, în fiecare surâs de copil, în fiecare strălucire a soarelui și în fiecare dezamăgire.

Lasă un răspuns

  • Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau
  •  Director Web Romania - LinkWeb.ro - Adauga si site-ul tau
  • Ro2.ro - Promovare si statistici web
  • PHANTOMs TOP
  • Anunturi Gratuite
  • Web-Links.ro
