Există Dumnezeu.

Este duminică dimineața și în fața bisericii așteaptă o mulțime de oameni. Toți sunt îmbrăcați cu hainele cele mai bune. “Hainele de duminică”. Așteaptă să înceapă slujba.
Nu am mai fost la biserică de foarte multă vreme. Nu sunt o persoană credincioasă. Nu sunt genul de persoană care merge duminică de duminică la biserică, care se roagă în fiecare seară sau dimineață, care citește din Biblie sau care pune pomelnice. Nu cred în așa ceva.
Nu văd de ce ar trebui să mă duc să mă rog într-o clădire construită de oameni ca și mine, în fiecare duminică pentru că AȘA TREBUIE. Nu văd de ce un om simplu, numit “preot” este în măsura să îmi ierte greșelile. Un om la fel de păcătos ca și mine. De ce trebuie să merg la biserică în fiecare duminică? Pentru a face o impresie bună persoanelor de vârsta a treia care cred că tineretul nu se mai roagă? Că tineretul este îndrumat de diavol? Idei prostești. Și ce e biserica, de fapt? O clădire în care se investesc sume considerabile de bani, icoane poleite cu aur, o clădire în care dacă vrei să fi iertat trebuie să plătesti o suma de bani. Bani care ar putea ajuta persoane amărâte. Sunt atâtea biserici… Într-un singur cartier sunt câte 3-4 biserici. Nu sunt atâtea școli sau spitale câte biserici sunt. Dacă banii aceia ar fi folosiți pentru construirea uui spital, unui azil de bătrâni sau pentru construirea unei școli, cred că oamenii ar avea mai multă credință. Ar crede că cineva acolo sus îi veghează și îi ajută. 
Nu înțeleg nici persoanele care frecventează destul de des biserica, dar care habar nu au ce înseamnă să fi creștin. Sau om. Merg la biserică, plâng forțat, iar 30 minute mai târziu nu sunt în stare să ajute un om nevăzător să treacă strada. Se uită disprețuitor și se dau din calea lui ca nu cumva să îi lovească cu acel baston alb. Se duc la biserică, iar 30 minute mai târziu înjură și blagoslovesc pe toată lumea care le stă în cale. Se duc la biserică, dar sunt cei mai mari bârfitori. Cei mai mari escroci. Cei mai mari egoiști. Nu știu să facă bine. Nu știu să ajute omul de lângă el.
Acum trei ani, am trecut prin cea mai mare sperietură din viața mea. Mi-am pierdut vederea. Într-adevăr, doar la un singur ochi, dar nu vă pot descrie în cuvinte ce am simțit. Doctorii mi-au pus un diagnostic provizoriu îngrozitor. Însemna că în maxim 2-3 ani să nu mai fiu în stare să mă îngrijesc singură. Să fiu o ”legumă”. Internată în spital pentru o săptămână, într-o seară, am fost vizitate de un preot. A venit să spună o rugăciune. La final, doamnele mai în vârstă și mai bogate, i-au dat bănuți și un pomelnic. La plecare, preotul a specificat: “Pentru cele care mi-ați dat bani astăzi, am să mă rog duminică.” Nu am să uit niciodată cuvintele acelea. Adică celălalte persoane nu merită o rugăciune? Un gând bun?
Nu cred că asta înseamnă să fi creștin. Dumnezeu, Iisus Hristos nu a cerut niciodată bani pentru a face un bine. Nu a stat niciodată înconjurat de aur pentru a asculta oamenii și pentru a-i ierta. A avut nevoie doar sa vadă că oamenii vor să se schimbe și vor să fie mai buni.
Nu obișnuiesc să mă rog sau să merg la biserică. Nu m-am mai spovedit de când eram mică. Nu obișnuiesc să dau bani bisericii. Obișnuiesc să dau bani celor care sunt nevoiași. Celor bolnavi. Celor pe care nimeni nu-i ajută. Obișnuiesc să mă rog doar pentru mine, în sinea mea. Dar nu spun rugăciuni. Mă rog la Dumnezeu să fiu sănătoasă. Altceva nu vreau. Restul lucrurilor le pot face și singură. De multe ori în viață, coincidență sau nu, am simțit că cineva acolo sus mă ajută. De multe ori atunci când nu am văzut nicio rezolvare a problemelor, atunci când credeam că nu mai pot face nimic în privința lor, în ultima clipă lucrurile au luat o întorsătură bună. Atunci când am crezut că nu mai am mult de trăit, Dumnezeu m-a ajutat să merg mai departe cu fruntea sus. Mi-a deschis ochii și totul s-a rezolvat. A fost doar un diagnostic greșit. Dar totul s-a schimbat. Am început să văd viața cu alți ochi. Am început să cred în mai bine, în mai frumos. Am început să apreciez lucrurile mici. Să mă bucur de fiecare zi. 
Există Dumnezeu, dar El e doar în sufletele noastre.
Lasă un răspuns

  • Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau
  •  Director Web Romania - LinkWeb.ro - Adauga si site-ul tau
  • Ro2.ro - Promovare si statistici web
  • PHANTOMs TOP
  • Anunturi Gratuite
  • Web-Links.ro
